Bliv toldbehandler og sikr korrekt varekontrol i Toldstyrelsen på Sjælland

dato

Vil du bidrage til at sikre korrekt toldafregning og lovlig varetransport til og fra Danmark og EU? Trives du med sagsbehandling, hvor data, præcision og myndighedsrollen går hånd i hånd? Og kan du samtidig kommunikere klart og bevare overblikket i pressede situationer? Så er du måske den, vi søger.

Effektiv toldbehandling i tæt samarbejde med kolleger
I Toldstyrelsens ekspeditions- og varekontrolenheder har vi til opgave at sikre korrekt toldafregning gennem ekspedition og kontrol af varer. Med effektiv toldbehandling bidrager vi til, at import, eksport og forsendelse af varer holdes kørende ved at garantere nøjagtig registrering og smidigt samarbejde med chauffører, speditører og virksomheder. På den måde er vi afgørende for, at varer kan komme ind i og ud af Danmark og EU. Vi er til stede ved grænser rundtom i hele landet og varetager vores opgaver via direkte kundekontakt, mail og telefon.

Du bliver en del af Ekspedition og Varekontrol Sjælland, som består af 34 medarbejdere fordelt på tre lokationer i København, Kvistgård og Nørre Alslev. Du bliver en del af et mindre team i Nørre Alslev, der har ansvar for varekontrol.

I samarbejde med kolleger vil dine opgaver primært omfatte:

  • sagsbehandling og dokumentkontrol af import, eksport og forsendelse af varer
  • håndtering af certifikater og kontrol af bestemmelser for særlige varer
  • dialog med virksomheder og borgere samt samarbejde med andre styrelser
  • fysisk varekontrol (ca. 20 % af arbejdstiden), herunder inspektion af gods og lastbiler.
Konstruktiv og professionel med stort overblik
Din uddannelsesmæssige baggrund er fx en handels-, administrations-, kontor-, shipping- eller speditøruddannelse. Det er en fordel, hvis du har tolderfaring eller erfaring fra brancher, der er beslægtede med toldområdet, fx transport- eller logistikbranchen. Kendskab til toldbehandling, tarifering og transportfagligt sprog vil også være en fordel, men er ikke et krav.

Du skal have både administrativ og talmæssig forståelse, da det er nødvendigt, at du kan sætte dig ind i regler, procedurer og relevant lovgivning på told- og kontrolområdet. Det er væsentligt, at du er vant til og kan lide at arbejde digitalt, da mange toldprocedurer håndteres i it-systemer.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • trives med kundekontakt og formår at fastholde en positiv og konstruktiv dialog, også i pressede situationer
  • kan varetage myndighedsrollen, samtidig med at du optræder imødekommende og serviceminded
  • arbejder struktureret og selvstændigt, kan overskue flere opgaver på én gang og trives med mange forskelligartede opgaver – stort som småt
  • har blik for den samlede opgave og samtidig kan arbejde detaljeorienteret og levere løsninger af høj kvalitet
  • kan indgå i et mindre team, hvor vi hjælper hinanden
  • er interesseret i sparring og videndeling med kolleger og kan modtage og omsætte feedback fra din leder.
Det er et krav, at du har kørekort B.

Kontrollerne kan være fysisk krævende, så du skal være indstillet på at bevæge dig meget rundt og gennemføre kontroller i fx dybe lastrum.

Du vil som udgangspunkt arbejde inden for normal arbejdstid. Hvis du skal deltage i kontrolindsatser, der foregår uden for normal arbejdstid, vil det blive varslet.

Vi sikrer effektiv toldkontrol
Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder – men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I kontrolenhederne arbejder vi hver dag på at sikre det danske samfund mod ulovlige og farlige varer og på, at virksomheder og borgere betaler den korrekte told. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

I Ekspedition og Varekontrol Sjælland varetager vi hver især vores opgaver med en høj grad af selvstændighed, samtidig med at vi er gode til at hjælpe og involvere hinanden, når vi har brug for det. Vi gør os umage med at tage godt imod nye kolleger og har en fri tone og et godt sammenhold.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 5. marts 2025.

Har du spørgsmål med hensyn til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Marianne Lescher på telefon 72 37 55 81 eller souschef Jonas Ray Knudsen på telefon 72 37 35 87.

Vi forventer at holde samtaler onsdag den 12. marts 2025.

Forud for ansættelsen indhenter vi referencer og straffeattest.

Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen.

Du vil blive ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er Herthadalvej 7, 4840 Nørre Alslev.

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på toldst.dk/job.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Guldborgsund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Nørre Alslev, Herthadalvej 7, 4840 Nørre Alslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3ff05783-12f2-4d50-a1ea-9f1ff762c18f

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet